Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου 2009

Ψηφιακή τάξη , μια εικονική πραγματικότητα

Τον Σεπτέμβριο , λίγο πριν τις εκλογές , εξαγγέλθηκε το μέτρο για την λεγόμενη ψηφιακή τάξη. Τα παιδιά της α΄ γυμνασίου θα έπαιρναν δωρεάν laptop μέσα στα οποία θα υπήρχε ενσωματωμένο ειδικό λογισμικό εγκεκριμένο από το υπουργείο και σχετικό με 4 μαθήματα-ιστορία , βιολογία , γεωγραφία , μαθηματικά. Το τι μπουρδολογία ακούστηκε γύρω από αυτό το τάχα μου φωτισμένο μέτρο δεν λέγεται..."νέοι ορίζοντες ανοίγουν στο χώρο της διδασκαλίας , η παραδοσιακή μέθοδος διδασκαλίας θα ξεπεραστεί , ο ηλεκτρονικός υπολογιστής θα αντικαταστήσει το βιβλίο..."

Τι έγινε τελικά; Λίγο - πολύ οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ το γνωρίζουν

Τα πιτσιρίκια πήραν με χαρά τα laptop και τα υπόλοιπα δωράκια που έδιναν οι διάφορες αλυσίδες ηλεκτρονικών συσκευών-περιττό να αναφέρω τι παιχνίδι κερδοσκοπίας παίχτηκε με αυτά τα laptop. Τα χουν ήδη γράψει άλλοι και καλύτερα από μένα...όταν ήρθε η ώρα της διδασκαλίας άρχισαν τα δύσκολα-τα μισά περίπου μηχανήματα είναι μπλοκαρισμένα , άλλα έχουν ολόκληρη διαδικασία , για να ανοίξουν τα εν λόγω προγράμματα , διαδικασία αδύνατο να πραγματωθεί από ένα πιτσιρίκι α΄ γυμνασίου , άλλα απαιτούν σύνδεση με το internet...Κι αν όμως καταφέρεις να ανοίξεις τα πολυπόθητα διδακτικά πακέτα και λογισμικά διαπιστώνεις πως "άνθρακες ο θησαυρός"...
Τουλάχιστον όσον αφορά το μάθημα της Αρχαίας ιστορίας πρόκειται για υλικό παλιό που δεν έχει σχέση με το σημερινό βιβλίο ιστορίας , τα κείμενά του και τις εικόνες του.
Δοκίμασα και εγώ να δουλέψω με τα εν λόγω laptop και έχασα τον μπούσουλα και αγανάκτησα με την ελαφρότητα και την προχειρότητα με την οποία υλοποιήθηκε ένα τόσο φιλόδοξο έργο.
Κύριοι του υπουργείου , το πρόβλημα δεν είναι αν θα βάλουμε τα laptop στα σχολεία αλλά το αν θα βάλουμε τα σχολεία στη ζωή...
Ας σταματήσουμε λοιπόν να πιθηκίζουμε ευρωπαικά μοντέλα , όταν μας λείπουν τα στοιχειώδη , για να έχουμε ένα σχολείο ανθρώπινο , ένα σχολείο που να εμπνέει τα παιδιά μας και να μην θεωρείται από τα περισσότερα καταναγκασμός

4 σχόλια:

  1. Λοιπόν άκου πάλι την παλιά: μην κολλάς σ' αυτά που δεν λειτουργούν, μη μασάς. Τι λειτουργεί τέλεια σ' αυτή τη χώρα; Δες πόσο μπορείς να αξιοποιήσεις αυτά που έχεις και να τα βελτιώσεις.
    Εμένα το λαπτοπάκι μου έλυσε τα χέρια, καλή του ώρα του Άρη, που έφερε έστω κι έτσι την τεχνολογία στην τάξη.
    Με το ασύρματο ίντερνετ μπαίνουμε στο μπλογκ μας, μαθαίνουμε όλα τα σχετικά, μπήκαμε στην ιστοσελίδα του δήμου και διδαχθήκαμε περιγραφή με τα ωραία κείμενα που έχει.
    Βρήκαμε ωραία αφηγηματικά κείμενα κι όχι αυτά τα ηλίθια του βιβλίου, πχ τους μύθους του Αισώπου στο υπέροχο μπλογκάκι ενός γυμνασίου από Θεσσαλονίκη.
    Κι εμένα, όπως ξέρεις, δεν μου δώσανε λάπτοπ γιατί δεν κάνω ιστορία, αλλά γλώσσα!
    Σκέψου τι κίνητρο για την παραγωγή λόγου είναι το μπλογκ! Τι αφορμές δίνει. Αύριο θα πάμε περιήγηση στην περιοχή να τραβήξουμε φωτογραφίες. Πρωτάκια δαιμόνιοι ρεπόρτερ.
    Μην αφήσεις λοιπόν το μωρό να πάει με τα μπουγαδόνερα κι εδώ έχεις μια χαρά μωρό στα χέρια.
    Ζήτα ασύρματο ίντερνετ και θα δεις τι ωραία πράγματα θα κάνεις, πχ μπαίνοντας σε μεγάλα μουσεία και βλέποντας έργα τέχνης.
    Την καλημέρα μου, μικρό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έμαθα ότι το KimonArt σε λίγο καιρό θα αναβαθμιστεί, θα μεταφερθεί στο school.gr και θα γίνει ένα μουσείο τέχνης, όπου ο καθένας θα μπορεί να εκθέτει, όχι μονο δικά του έργα, αλλά και άλλων καλλιτεχνών. Θα σχολιάζουμε και κάθε μήνα θα ψηφίζουμε το έργο του μήνα. Θα είναι ένα παιδαγωγικό και συνάμα δημιουργικό site για μαθητές και όχι μόνο.
    Αρχικά έχω σκοπό ένα μέρος των μαθημάτων μου να γίνονται απο κει. Καλή ιδέα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γυριστρούλα δεν είμαστε στο Κόρθι όλοι-οι συνθήκες στο σχολείο μου είναι συνθήκες Αθηνών...Κατά τα άλλα προφανώς συμφωνώ μαζί σου αλλά δεν μπορώ να μην αναφερθώ και στην υποκρισία που περισσεύει στο χώρο μας.
    Αν υποψιαστώ ότι το Kimon art θα αναβαθμιστεί...θα τρελλαθώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σγουρό μου, δίκιο έχεις, αλλά μη δεχτείς ως δεδομένες αυτές τις συνθήκες, γιατί δεν θα αλλάξουν στον αιώνα τον άπαντα. Υπόβαλε για αρχή ένα υπόμνημα στο διευθυντή σου και ζήτα του να σε βοηθήσει να εφαρμόσεις την ψηφιακή τάξη με συγκεκριμένα αιτήματα και προπαντός όχι καταγγελτικό- συνδικαλιστικό ύφος. Θέλεις να δουλέψεις καλά κι ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή